Ahad, 9 Julai 2023

MENGAPA RAMAI SEKADAR MENONTON? 

Oleh. Williem Anak Lagau

Sabah. Pelik tapi benar ramai penonton sekadar melihat MINYAK MASAK PLASTIK PEK dibeli segenap lapisan masyarakat  meragukan dengan subsidi kerajaan setiap ada jualan dikedai kedai yang dipilih.

Majoriti yang berbaris membeli minyak masak pek plastik RM2.50 dilaporkan meragukan status mereka, golongan berbaris anak saudara sahabat handai mereka bagi memperolehi minyak masak pek plastik yang hanya digunakan 2 orang sahaja.

Dalam situasi seumpama majoriti penonton hanya bercakap sesama sendiri dengan kesepakatan warga yang meragukan namun tidak ada yang terfikir bersuara membuat aduan terhadap pihak berkuasa amnya kerajaan negeri Sabah demi kepentingan anak watan Sabah.

Ini didedahkan individu yang  merasa keciwa dengan sikap masyarakat yang sekadar memerhati Minyak Masak Pek Plastik diambil oleh golongan dipercayai warga asing  sehingga anak watan Sabah tidak memperolehi bahagian mereka.

Apapun warga Sabah perlu bermaufakat bagi bersuara hak mereka diambil orang asing agar dapat dihalang oleh pihak berkuasa kerajaan negeri mahupun persekutuan amnya dalam jangkamasa panjang.



 CABARAN KRU AKBAR DISABAH BESAR 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Kota Kinabalu. Keberanian beberapa orang kru Akbar ini mendedahkan Agent Panas warga asing dibandar dan pekan terpencil menjadi kemarahan dan buruan TONTO ORANG ASING bagi menutupi kegiatan mereka.

TONTO ORANG ASING sanggup mengekori beberapa kru Akbar ini yang meninjau kegiatan menjual rokok seludup  dan diselit barang barang terlarang sehingga mereka (orang asing) tidak mengenali kru terlibat merupakan bekas petugas keselamatan negara yang bersara awal.

TONTO ORANG ASING ini terkejut bila mana dua tiga orang kru bersatu dilokasi hadapan menanti TONTO yang mengekori mereka sambil mendepani mereka dengan penuh siap siaga, dalam rasa terkejut berkenaan TONTO terlibat berpecah dan terus menghilangkan diri bimbang kegiatan mereka terus dipantau seperti penjual rokok seludup tiada kesudahan didalam negeri Sabah.

Untuk rekod kru Media Terkini di Sabah sentiasa mendapat bantuan dan kerjasama dikalangan bekas bekas ahli Persatuan Bekas Perajurit Sabah jika kru memperolehi sebarang ancaman diluar jangkaan sejak 1998 lagi.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan