Rabu, 19 Julai 2023

BENARKAH WARGA SABAH TIDAK KENAL MEREKA? 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Ramai pelawat dalam negeri ini mempersoalkan benarkah warga Sabah tidak mengenali pelancong yang menyamar menjadi pengemis jalanan setiap hari sekar menggunakan nota tulisan sendiri memohon derma demi rawatan penyakit.

Surat yang ditulis sendiri pelancong terlibat tidak memiliki sebarang sokongan dari kerajaan negara asal mereka namun ramai warga Sabah menghulurkan wang pada kumpulan pelancong minta sedekah.

Pelancong meminta sedekah ini sanggup bergerak jauh dari satu pekan ke satu pekan  demi meminta wang sedekah setiap hari namun mereka juga bebas tanpa halangan dari pihak berkuasa dalam negeri Sabah.

Menurut para pelawat Negeri Sabah, pelancong yang  bergerak meminta sedekah berpura pura sakit seperti orang yang benar benar perlu bantuan, namun tidak  ramai yang mengambil kira mereka ini adalah pelancong yang memiliki jemewahan untuk dibelanjakan melancong disetiap negara yang dilawati tanpa meminta sedekah. 



 Media Terkini Akbar Harian Kuala Lumpur milik penuh Azom Productions House adalah syarikat penyiaran dan pengiklanan didalam dan lyar negara. 

Sebarang keperluan pengiklanan dan penyiaran boleh terus berhubung dengan Williem Anak Lagau setiap waktu pejabat ditalian 0194827829 dan 01138554026




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan