Selasa, 18 Julai 2023

MISI  KERAJAAN WAJAR SAMPAI KESETIAP RAKYAT 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Misi kepimpinan kerajaan pusat dan negeri amnya perlu sampai kesetiap lapisan penduduk didalam bandar mahupun kawasan luar bandar bagi meyakinkan mereka tidak ada yang keci
ciran dalam apa juga kemudahan yang disalurjan pihak kerajaan. 

Ini harus digalas oleh golongan pemimpin bawahan yang dilantik pihak kerajaan tanpa memilih segenap lapisan rakyat apa tak lagi wujud laporan rakyat segelintir pemimpin bawahan menidakan rakyat yang kerap bersuara untuk membela rakyat terpinggir.

Menurut warga penduduk parlimen Sepanggar, wakil parlimen mereka YB Mustapah Sakmud perlu menggembeling tenaga turun padang melawat  setiap perkampungan didalam kawasan parlimen yang beliau menangi dalam pilihan raya lepas.

Hanya mendepani semua penduduk kampung wakil parlimen akan tahu semua suara rakyat terhadap pemimpin bawahan yang dilantik kerajaan sejauh manakah mereka diterima warga pengundi parlimen Sepanggar masa kini. 

Dalam tinjauan kru Media Terkini dalam kawasan Sepanggar terdapat pemimpin diperingkat akar umbi ego dan sombong bila mendepani pendudul  kampung  malah ada juga yang berpura pura tidak menghirau suara rakyat mereka.

Media Terkini yang cuba mendampingi beberapa pemimpin bawahan kerajaan Sabah sama sekali berpura pura tidak mengenali kru Media Terkini harian Kuala Lumpur. 





Nota. Dilarang  membuat ulasan berita  san memuat iklan niaga didalam Media Terkini Harian tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan