Isnin, 17 Julai 2023

Berita Ringkas

URUSNIAGA SEKSI LARIS

Oleh. Basron Kirwan 

Sesuatu yang diluar jangka jika mahu melariskan urusniaga ramai wanit sanggup mempamerkan tubuh mereka sebagai perhatian lelaki melenggani perniagaan mereka.

Bayangkan betapa banyak nya untung mereka  bila permis perniagaan mereka sentiasa dikunjungi warga lelaki khususnya orang muda setiap hari, ini lah kelebihan wanita demi melariskan apa juga perniagaan mereka sanggup mempamerkan lekok tubuh demi menambah pembeli segala perusahaan mereka setiap masa.

Benarkah semua lelaki tergoda dengan urusniaga wanita berpakaian seksi?, ada bersetuju dan ada juga menafikan nya mengikut hati dan keimanan individu tertentu. 

Apa pun kisah berpakaian seksi pelaris urusniaga harian segelintir wanita hari ini namun diharap jangan lah golongan lelaki mampu tergoda sampai hilang pertimbangan hidup dengan menjadi pelanggan berlebihan tiap hari.


ORANG SABAH  TIDAK TAHU KE KK? 

Oleh. Williem Anak Lagau

Ramai orang dinegeri ini dilapor tidak mengerti kemana arah ke Kota Kinabalu sehingga ada tukang cakap KK....KK......KK.......KK baru warga menaiki Bus berbanding tidak ada tukang cakap sebilangan dari mereka dilapor diam duduk di Bus Stop menunggu tukang cakap KK....KK....KK....KK dahulu.

Mengapakah kes seumpama berlaku ada warga Sabah tidak tahu menaiki Bus Mini pengangkutan awam sebelum ada tukang cakap KK.......KK......KK..... dahulu?, adakah golongan terlibat tidak faham membaca atau langsung belum pernah sampai ke Kota Kinabalu (KK) sebelum ini satu persoalan yang sukar dijawab oleh penduduk Sabah sendiri.

Menurut sumber orang asal Sabah, hanya pemandu Bus Mini warga KDMR, SAMAH sahaja yang tidak menggunakan kempen KK......KK........KK.......setiap kali singgah disetiap perhentian Bus,  manakala selebihnya semua menggunakan perkataan KK......KK......KK.......setiap kali singgah diperhentian Bus malah ada yang lebih terus memasang perkataan kuat didalam bus mini mereka.

Penduduk orang asal Sabah mengingatkan generasi mereka bersatu membuat aduan kepada kementerian pengangkutan agar dapat menghentikan mempersenda orang asal dengan KEMPEN KK.....KK......KK....... setiap hari bagai orang asli Sabah tidak pernah ke bangku Sekolah ujar mereka.

Beberapa orang asli Sabah berkata demikian semasa berkunjung ke Media Terkini Harian cawangan Borneo hari ini, bertahun tahun sudah perbuatan seumpama berlaku namun tidak ada juga kesedaran orang asli Sabah memilih bus bus mini warga asli Sabah untuk ditumpangi.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan