Isnin, 18 Mei 2020

SIDANG PARLIMEN BERJAYA
Oleh. Basron Kirwan
Parlimen. Seratus empat belas Ahli Parlimen yang menyokong kerajaan perikatan nasional berjaya dalam pembukaan parlimen hari ini dengan hanya mendengar titah ucapan Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al Mustafa Billah Shah tanpa perbahasan di Parlimen, kepimpinan kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Haji Muhyiddin Mohamad Yassin sehingga hari ini belum ada suara rakyat jelata mempertikaikan corak kepimpinan mereka walaupun berhadapan pandemik Covid 19 namun kebanyakan rakyat jelata berpuas hati dengan pemerintahan beliau berbanding kerajaan PH selama 21 bulam yang banyak bantuan BRIM rakyat dimansuhkan.
Luahan rakyat yang kehilangan Bantuan BRIM ditukar BSH walaupun rakyat asli Malaysia jika beristeri pemegang pasport asing terus dibatal bantuan perundangan pakatan harapan tanpa mengambil kira suami merupakan ketua keluarga jelas mereka.
Selain dari itu puluhan ribu suara rakyat jelata dikemukan kepada kru media terkini menafikan menentang kepimpinan kerajaan Perikatan Nasional seperti yang dicanang sebilangan pemimpin Pakatan Harapan dan Warisan serta UPKO sebaik tidak ada perbahasan usul di Parlimen hari ini tegas mereka.
Rakyat yakin kerajaan PN masa kini terbaik dalam membela rakyat jelata tanpa mengira bangsa dan agama termasuklah Sarawak dan Sabah menurut suara ramai yang diperolehi keru Media Terkini hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan