Selasa, 26 Mei 2020

JAKARTA DIMALAM RAYA 2020
Oleh. Bujie Tuekarang
Jakarta. Suasana malam hari raya aidilfitri tahun 2020 dalam pandemik Covid 19 nampak tidak takut warga setempat bergerak bebas walaupun penguatkuasaan pergerakan telah dilakukan namun ini lah kota Jakarta dimalam raya.
Bagaimana bisa mengawal penyakit Covid 19 dalam pergerakan tanpa penjarakan dikalangan warga muda mudi serupa ini tambahan banyak tidak langsung mengguna penutup hidung dan mulut (mask) jelas beberapa warga yang ditemui.
Adakah kita sanggup menjadi sebahagian dari gelagat bebas seumpama tanpa berfikir pandemik Covid 19 yang menyerang seluruh dunia termasuklah negara negara maju atau bakal menjadi mangsa penyakit tersebut tanpa memikirkan keluarga lagi?, rata rata warga emas tidak menyenangi perbuatan bebas warga muda mudi namun langsung sukar dikawal dengan jumlah yang terlalu ramai mujurlah tidak semua negara jiran tetangga mempunyai kepadatan warga kota yang memerlukan kebebasan seumpama dimalam raya dan diharap golongan mereka juga terhindar dari penyakit Covid 19 ungkap warga emas Jakarta dekat sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan