Sabtu, 23 Mei 2020

 PN DAPAT SOKONGAN RAKYAT
Oleh. Gason Dumiri 
Kuala
Lumpur. Parti Perikatan Nasional terus mendapat sokongan rakyat yang berdaftar sebagai pengundi bukan sahaja di Semananjung Malaysia malah juga di Sarawak
dan Sabah tanpa dipengaruhi sebarang Kopi Kau Kau, semua pemimpin dari PH, UPKO dan WARISAN boleh bercakap rakyat menukar kerajaan pada PRU ke 14 namun hakikatnya bukan semua rakyat menyokong PH, Warisan dan Upko malah bagi Sabah BN masih rakyat Undi dengan 29 Kerusi disamping Star 2 kerusi Dun yang menyokong  BN Membentuk kerajaan negeri Sabah sebelum UPKO menggunakan pintu belakang bagi membantu Warisan menubuhkan kerajaan Sabah namun undi rakyat dimenangi UPKO masih setia pada BN, PBS, STAR dan umno sampai pru ke 15.
Selain dari itu kekuatan PN juga bertambah berikutan penyokong PAS, MCA dan MIC juga bersama sama dengan PN disamping pemimpin Bersatu dan PKR sudah ramai menyokong PN tanpa sebarang paksaan berikutan desakan rakyat pengundi agar bersama PN jika mahu menang lagi dalam pilihan raya ke 15, ini jelas membuktikan rakyat jelata yang berdaftar sebagai pengundi lebih besar memilih wakil rakyat berbanding dengan YB yang meninggalkan UMNO PBS dan BN sebaik pru ke 14 berlalu tanpa mereka sedari rakyat jelata tidak semua mengikut jejak mereka dalam negeri mahupun persekutuan amnya.
Aktivis masyarakat En. Linos Lumbog dari Menggatal Sabah mengemukakan kenyataan ini sebagai pendedahan berkaitan isu pelbagai suara PH, UPKO dan WARISAN yang mendakwa mereka terus disokong rakyat namun tiada pun rakyat sebenar mengeluarkan kenyataan sehingga kehari ini melainkan orang YB yang banyak bercakap sehingga hari ini  ujar beliau.
Linos Lumbog optimis  pada PRU ke 15 rakyat jelata akan membuktikan undi mereka tidak terkeluar kepihak parti lawan demi bersama PN, UMNO, PBS, STAR, PAS, PBRS dan beberapa parti dalam Gabungan Bersatu Sarawak tanpa tunduk sebarang tekanan jelas beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan