Rabu, 13 September 2023

WARGA SABAH MASIH TERSENYUM BERAS DIJUAL 

Oleh. Basron Kirwan 

Sabah. Dalam kenaikan kadar harga beras pelbagai jenama termasuklah beras tempatan Sabah rakyat jelata dan kerajaan negeri masih lagi mendiamkan diri umpama tidak bermasaalah bagi seluruh negeri Sabah lapor penduduk tempatan.

Dalam tinjauan kru Media Terkini Harian Kuala Lumpur dekat sini hari ini langsung tidak nampak kerisauan pe

nduduk melihat harga beras seumpama dalam kedai kedai penjual beras tempatan dan import bagi seluruh Sabah. 

Kumpulan Media Terkini Harian Kuala Lumpur yang meninjau di Sabah bagai tidak dikenali orang Sabah yang dilawati walaupun berpakaian seragam semasa membuat tinjauan rambang ramai sekadar merenung tajam tapi tidak bersuara.

Para pekedai penjual beras tempatan dan beras import pula majoriti mereka tersenyum lebar dengan keuntungan yang diperolehi bagi setiap jualan kampet berat tempatan serta import disetiap kedai mereka. 

Apapun terpulang kepada penduduk Sabah mendepani kenaikan kadar harga beras mereka didalam jangkamasa panjang bersama kerajaan negeri Gabungan Rakyat Sabah mereka (GRS) dalam jangkamasa panjang.


MEDIA TERKINI PRESS MALAYSIA TEL. 01138554026 dan 01138554026 masa pejabat sahaja.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan  Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan