Isnin, 18 September 2023

TANGANI KETIADAAN BERAS TEMPATAN 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Kemelut rakyat berpendapatan rendah yang hampir sebulan sudah gagal menemui Beras Tempatan harga murah masih diperdebatkan dalam parlimen sehingga kurang kerja turun padang meninjaunya dilapangan termasuk Sarawak dan Sabah. 

 Ahli Parlimen Kerajaan dan Ahli Parlimen Pembangkang masih terus bertikam lidah dalam parlimen sedangkan orang miskin kehulu kehilir mencari beras murah tempatan tidak juga berjumpa lapor mereka hari.

Majoriti rakyat miskin bertanya kepada semua MP bila beras tempatan murah ada dipasaran tempatan sebagai kepentingan semua warga yang miskin orang asli Sabah berpendapatan rendah berjimat  cermat dalam jangka panjang.

Ahli parlimen kerajaan bersama pembangkang harus sama sama turun padang menemui para warga miskin khususnya luar bandar tidak termasuk kawasan setinggan warga asing ujar rakyat miskin tempatan.

Orang miskin menyifatkan berdebat sahaja diparlimen antara MP Pemerintah dan Pembangkang tidak mampu menghadirkan beras tempatan murah jika tidak ada pemantauan salahguna kuasa dikalangan pengedar beras tempatan dan import dengan pelbsgai cara gelap mereka.

Langkah terbaik dalam kes ini ada MP kerajaan dan MP pembangkang sama sama berganding bahu turun padang memantau kedai penjual beras demi mengelak beras tempatan dijual kepada orang asing.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalaam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan