Jumaat, 29 September 2023

MAMPUKAH PBS MERAIH KEMENANGAN DUN YANG DITANDINGI? 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Ramai penduduk negeri ini meramalkan kesukaran PBS menarik undi dikawasan dun yang memiliki  penduduk  terbanyak masyarakat  etnik lain seperti Melayu China dan India jika kepimpinan bawahan mereka masih mengekalkan hubungan kaum dipilih berinteraksi tiap hari. 

Gerakan pemimpin bawahan PBS juga perlu melakukan hubungan mesra semua lapisan kaum dan agama jika mereka mahu sokongan Melayu China dan India menjelang pilihan raya negeri akan datang, jika kuranlg interaksi  terhadap ketiga tiga etnik tersebut sebelum pilihan raya negeri akan datang bukan muda kepimpinan parti tersebut menawan setiap Dun yang ditandingi apa tak lagi sasaran yang kurang tepat sehingga pilihan raya negeri akan datang. 

Kebanyakan rakyat jelata Sabah yang ditemui mencadangkan PBS perlu memainkan peranan bersikap terbuka dengan semua rakyat Melayu dan China jika mereka mahu mengembalikan pengaruh kegemilangan mereka diera 80 an dan 90 an. 

Sebilangan pemimpin PBS diperingkat bahagian dan cawangan perlu aktif menemui semua lapisan rakyat  disetiap kawasan masing masing tanpa ada yang tersisih,  setiap pemimpin PBS cawangan juga perlu memainkan peranan bagi meraih sokongan semua etnik khususnya China dan Melayu bermula dari sekarang sehingga prn akan datang.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan