Ahad, 24 September 2023

PERTANIAN SEBAYA DINUSANTARA 

Oleh. Huzera Ben 

Korea Selatan. Tenaga pekerja luar negara banyak diperlukan dalam negara tersebut khususnya 

dalam sektor pertanian 

dan perladangan tanpa mengira bangsa asalkan berkemahiran dalam bidang berkaitan. 

Ini didedahkan beberapa tenaga pekerja asing dekat sini berikutan mereka berpeluang menimba ilmu yang amat berguna dalam sektor perladangan dan pertanian dengan pendapatan yang lumayan.

Selain menanam Epol, Cili Padi, Lada Besar ada juga pekerja asing dirantau Korea berkerja menanam Timun dan pelbagai jenis tanaman kontan yang lain dengan kadar gaji yang lumayan ujar pekerja yang ditemui.

Kebanyakan majikan di Korea lebih mengutamakan pekerja dari Asia dan memiliki ciri ciri kemahiran dalam perladangan dan pertanian, tidak hairan lah negara tersebut semakin maju didalam industri pertanian dan perladangan sejak kebelakangan ini tanpa disedari golongan negara negara membangun. 

Negara negara membangun juga boleh mempelajari langkah pertanian dan perladangan di Korea dengan membayar gaji setimpal dengan kadar kenaikan harga makanan masa kini jika inginkan pekerja yang berkemahiran.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan