Selasa, 19 September 2023

BERLAGAK ORANG SENDIRI TUNDUK ORANG ASING 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Sikap berlagak pada etnik kaum sendiri namun tunduk pada warga asing antara yang mengeciwakan beberapa bekas perajurit Sabah dinegeri tersebut.  

Keluhan ini diluahkan mereka melihat seorang etnik KDM  berlagak semasa pengarah kanan penyiaran MT bertemu bekas perajurit Sabah dengan lagak individu berkenaan hampir melanggar orang diruang pejalan kaki namun tidak pula menunjuk lagak mendepani warga asing dan PATI yang dilapor banyak dalam negeri tersebut ujar mereka.

Individu berkenaan mempamerkan ego bersiul siul dengan rakyat Malaysia di Sabah sedangkan warga asing didepan mata mengecilkan diri tak berani mempamerkan siulan egonya, sikapnya sama sekali umpama berlagak dengan etnik sendiri tegas orang asli Sabah yang melihat gelagat individu terlibat.

Warga Malaysia yang berjiwa murni seharusnya mempertahankan tanah air mereka dari dijajah golongan pendatang tanpa izin dan bukan nya bongkak dengan bangsa sendiri, namun ini lah yang dipamerkan individu berkenaan kepada etnik bangsa sendiri walaupun ramai PATI yang diburu pihak berkuasa tempatan tetap juga membisu dikelilingi warga asing ungkap mereka. 

Sama sama lah menginsafi diri dengan bersopan serumpun bangsa sendiri memandangkan tidak ada lebih atau kurang dalam diri jika mencerminkan keperibadian baik dan saling menghormati orang sebangsa sendiri.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan