Ahad, 17 September 2023

HANYA KEMAHIRAN MEMBEZAKAN DIRI  

Borneo.  Menyingkap warga serba boleh boleh dinilai dengan kemahiran ilmu pendidikan dan ilmu perusahaan berbudi pada tanah sekadar menggunakan tulang empat kerat mereka.

Kepakaran semua bidang dalam aspek kepakaran kemodenan dan berbudi pada tanah jarang sekali dipandang masyarakat sekeliling apa tak lagi memiliki kelebihan dari mereka, amat jelas bagai dipulau bimbang menjejaskan kedudukan mereka dalam jangkamasa panjang sehingga lah golongan terlibat berjaya membuktikan kemampuan nya dalam dua bidang serentak. 

Menceburi dua kepakaran serentak bukan satu tugasan yan yang mudah malah memerlukan serentak dua pengalaman berbeza mendalami edua dua bidang seremtak, antara nya ialah duduk mengulangkaji segala tugasan moden walaupun penuh mencabar disamping turun padang berkerja berbudi pada tanah seperti warga desa masa lalu.

Kemampuan seseorang tidak mampu diukur berkisar pandangan mata melainkan menilai dengan keupayaan minda golongan terlibat disamping pengalaman yang diceburi seseorang yang melakukan dua tugasan berbeza didalam satu masa. 

Untuk rekod,  seseorang yang menjalani dua kerjaya berbeza bukan muda diperdaya golongan tertentu malah mereka mampu mengharunginya bersama warga desa mahupun pemimpin negara diperingkat persekutuan, oleh yang demikian jangan sesekali kelas politik bawahan cuba bermain api menguji seseoang tokoh dua serangkai kerjayanya jika langkah politik sekadar terbantut ditengah jalan tanpa kemenangan yang jelas dipersada politik mereka. 

Semua isu yang dipaparkan kali ini adalah pengalaman  warga yang menceburi kerjaya dua langkah antara desa dan dikota dalam masa serentak, namun masih wujud lagi warga yang sengaja tidak menerima kebolehan seseorang sehingga membangakan diri mereka dalam bidang yang diceburi dalam politik tempatan. Penolong Pengarang 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 






 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan