Rabu, 6 September 2023

CABARAN BERAS SUKAR DITANGANI 

Isu kenaikan harga semua beras Import serta beras Tempatan sangat mengelirukan warga asli diseluruh negeri Sabah sejak beberapa hari yang lepas.

Ada juga warga asli Sabah mendedahkan kehilangan semua beras tempatan bersubsidi dan murah dinegeri ini entah kemana beras tersebut sejak beberapa minggu lalu, malah ada juga beberapa pegawai kerajaan negeri Sabah yang cuba dihubungi selamba ketawa dengan jawapan sinis biasa lah tu jika beras import naik tempatan juga pasti dinaik oleh peniaga demi mengaut keuntungan jelas golongan terlibat. 

Isu kenaikan kadar perniagaan beras import dan beras tempatan yang dilaporkan kian meningkat serta ada beras tempatan dilaporkan menghilang dalam pasaran sejak lebih seminggu lalu jelas penduduk Sabah yang ditemui. 

Media Terkini Harian Malaysia cuba menghubungi beberapa pegawai kerajaan Sabah bagi bertanya isu beras yang melonjak harga dan beza beras tempatan dan import namun dijawab melenting tidak berkerjasama langsung dalam isu yang membeban rakyat miskin Sabah. 

Sehubungan dengan pendedahan ini rakyat Asli Sabah perlu berfikir bagi menentukan halatuju perjuangan parti politik mereka agar memahami keperitan  kehidupan orang miskin sehingga bermanafaat dalam membantu warga susah pada masa akan datang. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan  Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan