Ahad, 3 September 2023

KEJAYAAN BESAR JIKA NEKAD MAUFAKAT 

Oleh. Gifkir Aming  
Borneo. Rumpun salasila keturunan keluarga nenek moyang dahulu pasti menempah kejayaan besar didalam industri perniagaan jika mereka bersatu hati  memeterai memulakan perniagaan besar. 

 Tidak ada yang mustahil  bagi mereka rumpun keluarga salahsila keturunan mampu mencapai urusniaga besar jika permaufakan mereka dibentuk  lebih awal,  namun sebaliknya jika keluarga besar seumpama tidak menggunakan permaufakatan yang jitu pasti akan ketinggalan didalam industri perniagaan dalam jangkamasa panjang. 

Apa pun dikalangan keluarga  salahsila keturunan besar boleh mentelaah pendedahan ini demi memajukan keluarga besar mereka setanding dengan peniaga maju antara bangsa,  malah jika setiap keluarga besar bertekad memulakan industri perniagaan pasti langkah terbuka luas dihadapan mereka asalkan mereka bersatu tanpa hasad dengki pasti berjaya.

Dalam keluarga besar juga yang menguasai setiap penjuru negeri sememangnya boleh memainkan peranan memulakan industri perniagaan penuh rangkaian asalkan menggunakan kejujuran kerjasama, namun jika berlaku sesuatu sikap hasad dengki dan kurang kerjasama apa tak lagi tamak dan dengki semua yang dirancang akan hilang tanpa sebarang kesinambungan yang baik dalam usaha mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan