Rabu, 27 September 2023

Senyum  borneo 

BERAS DITUTUP HARGA MASIH LARIS 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Borneo. Setiap langkah penduduk negeri ini mencari pembelian Beras Tempatan sudah tidak banyak songeh melihat harga beras dilaporkan tempatan telah ditutup 

dan ditulus semula dengan harga baharu walaupun ramai pekerja tempatan berkerja dikedai terbabit. 

Orang asli borneo juga melaporkan ada diantara warga mereka sanggup bersekongkol dengan majikan mereka menipu rakyat sebangsa dengan mereka sendiri setiap hari tanpa ada perasaan bersalah sekalipun. 

Bagaimana kah perasaan dikalangan warga Borneo ini tergamak bersekongkol menipu bangsa sendiri dengan menaik harga beras tempatan,  dengan cara menutup harga lama kilang dan menulis dengan harga baharu tinggi pada setiap bungkusan beras yang dijual jelas orang Borneo.

Perbuatan seumpama perlu disederi orang Borneo yang berkerja dikedai majikan agar bertindak melaporkan penipuan keatas bangsa mereka sendiri, majikan yang menipu rakyat jelata hasil dari beras bersubsidi oleh kerajaan perlu dibawa kemuka pengadilan demi mempertahankan bangsa yang bermaruah. 

Kru Media Terkini yang melakukan tinjauan sekitar kawasan pekedai Parlimen Tuaran dan Parlimen Sepanggar ramai pekerja kedai tutup mulut bila majikan mereka menukar harga beras pada kadar tertinggi takut dibuang kerja ujar mereka. 

Apapun isu yang berlaku di borneo seharusnya dijadikan iktibar semua pihak agar mencari jalan penyelasaian termasuklah mengawal tindak tanduk peniaga yang mengaut keuntungan barangan bersubsidi terhadap rakyat miskin di borneo. 







Nota. Dilarang  membuat  ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan