Selasa, 12 September 2023

PERINGATAN PIHAK BERKUASA  PERLU DIFAHAMI 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Lahad Datu. Peringatan pasukan keselamatan berhubung perompak yang menyamar sebagai penumpang pengangkutan awam perlu difahami dan berwaspada seluruh keluarga tanpa menyebarkan penjenayah melari

kan diri ketempat lain bagi mengelak ketakutan orang ramai. 

Kedua dua perompak bersenjata tajam ini masih diburu polis seluruh kawasan Lahad Datu sehingga berita ini ditulis, namun dalam watsap group dan laman sesawang persendirian telah disebarkan konon nya melarikan diri menuju Kota Kinabalu umpama melebihi kuasa pasukan polis ujar orang ramai drkar sini.

Kedua dua perompak ini dilaporkan warga asing sebagai suami isteri dan bukan muda mereka meloloskan diri dalam pencarian pasukan polis jika tidak ada yang membantu mereka melarikan diri dari daerah tersebut.

Sebagai rakyat Malaysia berintegriti elak dari menyebarkan ramalan tanpa kesahihan berkaitan penjenayah terlibat, ini penting supaya tidak mendatangkan ketakutan pada orang ramai disetiap kawasan masing masing. 

Sama sama memburu perompak yang meloloskan diri  sekitar Lahad Datu tanpa menyebarkan cerita yang tidak benar agar tidak timbul ketakutan orang ramai dipelusuk negara dan Sabah amnya.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan mengiklankan pelbagai urusniaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan