Selasa, 5 September 2023

PERANCANG UTAMA PAN BORNEO 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Projek Jalan Raya Pan Borneo yang dimulakan Datuk Seri Najib Tun Razak kini terus dikecapi warga Sarawak dan Sabah sehingga kehari ini. 

Ramai yang tidak mengimbau perancang PAN BORNEO hari ini semata mata mahu menghormati perubahan kepimpinan setiap kerajaan baharu bagaikan perancang utama PAN BORNEO lebuh raya terabai dalam memori mereka. 

Sebahagian laluan PAN BORNEO yang telah siap dari Sarawak sampai kenegeri Sabah telah pun memberi keselesaan para pengguna berbilang bangsa serta darjat terutama penduduk yang tinggal diperkampungan sepanjang laluan jalan raya tersebut. 

Sesetengah warga yang menggunakan jalan raya tersebut bersyukur diatas segala perancangan Datuk Seri Najib Tun Razak Mantan Perdana Menteri Malaysia sehingga Jalan Raya Pan Borneo terus dikecapi penduduk Sarawak dan Sabah sampai kehari ini ujar mereka. 

Jalan Raya Pan Borneo akan terus dikenang jasa Datuk Seri Najib Tun Razak memulakan rancangan membina projek Jalan Raya tersebut sampai bila bila  sehingga ke generasi muda mudi pada masa akan datang.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan