Rabu, 27 September 2023

BERAS TEMPATAN SALUR KELUAR BANDAR 

Oleh. Gifkir Aming

Warga kampung mendesak kerajaan menjual beras tempatan sampai keluar bandar dengan harga RM26.00 bagi 

10 kilogram demi meringankan beban orang miskin diseluruh Sabah. 

Kerajaan perpaduan pusat sentiasa memaparkan penjualan beras RM2.60 sekilogram  namun hampir habis bulan September 2023 ini sebilangan rakyat Sabah masih gagal menemui beras seumpama ujar mereka yang ditemui.

Benarkah rakyat Sabah tidak menemui beras tempatan yang dijual harga murah RM26.00 bagi 10 Kg sudah pasti ianya  memberi kesan sukar mencari beras dikalangan orang miskin, satu langkah yang perlu dilakukan semua warga Sabah ialah menyuarakan berterusan kepayahan mereka bagi mendapat beras murah tanpa henti agar kerajaan perpaduan pusat terus mendengar dan membantu mereka.

Ahli ahli parti politik Sabahan juga boleh bersuara dengan kehilangan berterusan beras tempatan murah sehingga keperingkat nasional demi membantu rakyat mereka, dalam keperitan hidup rakyat tanpa beras yang murah ianya perlu disuarakan oleh orang orang parti politik sehingga pemimpin Kuala Lumpur melihat dan mendengarnya.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan