Sabtu, 9 September 2023

RAKYAT JOHOR BIJAK MENGUNDI 

Oleh. Basron Kirwan

Johor. Kemenangan calon Pakatan Harapan Dun Simpang Jeram membuktikan penduduk setempat tidak semua suka politik tiga R  keatas mainan politik yang cuba meraih sokongan rakyat jelata.

Pengundi Dun Simpang Jeram juga bijak memilih wakil rakyat mereka yang berwibawa kearah pembangunan dan ekonomi kawasan mereka dimasa hadapan. 

Untuk rekod gabungan PH dan UMNO BN  kini mula mendapat keyakinan rakyat dikawasan kawasan yang kerap diberi penerangan oleh kepimpinan parti tersebut sehingga keakar umbi sejak lebih lima bulan lepas.

Apapun kemenangan PH BN di Dun Simpang Jeram hari ini perlu diterjemahkan oleh kepimpinan mereka diseluruh negara secara berterusan tanpa henti demi meyakinkan seluruh rakyat jelata termasuklah negeri Sabah. 

Sehingga berita ini ditulis keputusan parlimen Pulai telah diumumkan dengan Pakatan Harapan memenangi undi lebih 48,000 undi menewaskan calon PN dan Calon Bebas, bagi Dun Simpang Jeram PH juga mempertahankan kerusi tersebut dengan majoriti lebih 3,000 undi sebaik diumum oleh Pegawai Pilihan Raya Negeri Johor.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan