Khamis, 14 September 2023

Berita Ringkas 

BERAS MURAH TERUS DIPEROLEHI RAKYAT 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Kuala Lumpur. Rakyat miskin terus membeli beras murah RM26.00 kebawah bagi 10 kilogram  dibeberapa tempat seluruh Semananjung Malaysia sejak beberapa hari yang lalu.

Keprihatinan kerajaan negeri mereka  masing masing sangat baik bagi membantu rakyat jelata berpendapatan rendah terutama golongan memiliki tanggongan keluarga yang ramai. 

Isu kenaikan kadar harga beras import sejak awal bulan September 2023 yang lepas turut mengejutkan penduduk negara ini berikutan berlaku kehilangan beras tempatan murah dalam beberapa tempat ujar orang ramai. 

Kru Media Terkini harian di Borneo Sabah dimaklumkan masih tidak ada beras tempatan murah dijual bagi kawasan tersebut melainkan semua harga baru yang tinggi ujar mereka. 



 RAMAI TAK KENAL INI 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Generasi muda dikota besar masih lagi tidak mengenali Tebuan Tanah atau (SOPUTAN) bagi bahasa Dusun dibumi Sabah.

Tebuan SOPUTAN dilaporkan bersarang didalam tanah dan akan bertindak menyerang terhadap mangsa yang  kurang berwaspada sehingga terusik kawasan sarang tebuan tersebut. 

Apapun semua lapisan masyarakat perlu belajar dalam mengenali lokasi tempat tebuan tersebut bersarang, jika tidak sebilangan warga kota yang tidak belajar mengenali lokasi pembinaan sarang tebuan berkenaan tegas orang ramai. 









Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang









Tiada ulasan:

Catat Ulasan