Ahad, 11 Jun 2023

SIAPA SEBENAR JOCELYN CHIA? 

Oleh. Huzera Ben 

New York. Setelah Singapura mengumumkan Jocelyn Chia bukan lagi warga negara Singapura menerusi Vanu Gopala Menun Pesuruhjaya Tinggi Singapura ke Malaysia, siapa dan dimana sudah kerakyataan Jocelyn Chia masa kini sehingga mendapat sokongan beberapa pelawak wanita Amerika Syarikat yang disiarkan akbar akbar antara bangsa.

Jocelyn Chia yang dilaporkan membuat lawak mengaitkan Kapal MH 370 dikecam habis habisan seluruh warga Malaysia namun status kerakyatan nya masa kini tidak diketahui, adakah beliau telah menjadi warganegara di Amerika Syarikat atau negara negara lain yang berhampiran negara tersebut menyebabkan ianya sukar dikesan kerakyataan beliau.

Negara Malaysia perlu berani bertindak dalam soal golongan yang cuba mencetus kemarahan rakyat terutama berkisar menjatuhkan imej negara dipersada antara bangsa, selain dari itu golongan rakyat Malaysia perlu bijak memilih berita atau apa juga tontonan supaya tidak muda dihasut penyiaran tidak mencerminkan berita baik terhadap negara.

Kru Media Terkini difahamkan hanya golongan minoriti sahaja yang terpengaruh lawak tersebar memperlekeh negara Malaysia bersama MH 370 umpama kehabisan topik dihebahkan ujar warga Malaysia dinegara negara maju.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan