Selasa, 13 Jun 2023

LUAR BANDAR BERMASAALAH  WARGA RAMAI DIAM MEMBISU 

Oleh. Norsham Tukirin.

Kuala Lumpur. Isu ketiadaan pembangunan jalan raya dan paip air luar bandar negeri Sabah bermula 1963 dan banyak yang berkekalan sehingga kehari ini walaupun pemimpin bawahan serta wakil rakyat bertukar ganti kekal serupa sehingga hari ini. 

Sebilangan rakyat luar bandar Sabah dilaporkan terlalu pendiam sanggup membiarkan segala ketiadaan Jalan Raya yang baik serta Paip Air yang bersih lebih 60 tahun yang lepas tanpa meluahkan suara suara kepada pemimpin diperingkat tertinggi pusat lapor penduduk negeri Sabah.

Antara yang gagal disalurkan kepada penduduk luar bandar Sabah sejak tahun 1963 ialah JALAN RAYA dan PAIP AIR BERSIH diperkampungan atas bukit bukau ujar mereka.

Ada juga orang Sabah yang dihubungi menjawab tidak perlu dedahkan nasaalah kampung mereka memandangkan ada pemimpin kerajaan bahagian disamping pemimpin di Pejabat UPPM  bagi melakukan tinjauan bila mereka membuat kerja lebih baik ujar mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Akbar Media Terkini  Harian Kuala Lumput. Pengarang



Tiada ulasan:

Catat Ulasan