Rabu, 28 Jun 2023

IKLAN TAMPAL MENGELIRUKAN 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Satu lagi iklan tampal dilaporkan berleluasa didalam negeri ini tanpa disedari pihak berkuasa tempatan lapor warga prihatin yang menghubungi kru Media Terkini Harian Malaysia hari ini.

Iklan Tampal ini kemas dan menarik perhatian semua orang yang melihatnya malah dipercayai ramai warga tertanya tanya apa motif iklan tersebut ditampal pada setiap dinding bangunan kedai dalam bandar dan pekan jelas warga Sabah. 

Warga Sabah turut menggesa kerajaan negeri mengkaji motif IKLAN TAMPAL berkenaan bagi mengelak sebarang perkara yang merugikan pada warga miskin yang terpedaya dengan pengaruh iklan berkenaan. 

 BENARKAN PENDUDUK SABAH TIDAK TAHU HALATUJU MEREKA? 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Sebilangan Pemandu Bus Mini Sabah  dilaporkan terpaksa berteriak memberitahu kepada semua warga halatuju perjalanan mereka tiap hari akibat gagal mengetahui laluan dan halatuju mereka setiap hari. 

Golongan pemandu bus 
mini berkenaan sanggup bersorak KK berulangkali bagai penduduk Sabah bagai tidak mampu membaca 

 Papan Tanda pada Bus Mini mereka ungkap penduduk asli Sabah penuh kesal.

Selain dari itu warga asli Sabah membidas sebilangan pemandu Bus Mini yang hanya berselipar, merokok, memain panggilan telipon masa memandu, menguasai semua bus stop umpama terminal tetap mereka sepanjang hari dengan memarahi penumpang yang memilih pemandu bus mini bersopan dan mematuhi perundangan tetap pemandu berdisiplin.

Sehubungan dengan paparan berita ini, orang asli Sabah mendesak JPJ, LPKP dan Polis Trafik DiRaja Malaysia memantau setiap hari setiap Bus Stop Sepanjang Jalan Raya, Kota Kinabalu Jalan Raya Lama Rugading Tuaran, Kota Kinabalu Putatan Jalan Lama dan Kota Kinabalu Luyang agar tidak ada Bus Stop dipenuhi Bus Mini Setiap Hari secara tetap.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan Niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan