Sabtu, 3 Jun 2023

RAMAI MIRIP WANITA DISABAH 

Oleh. Norsham Haji Tukirin

Bersiar siar sekitar Bandaraya Sabah pasti akan melihat lelaki berjalan menyerupai wanita penuh lenggok gaya berjalan menghiburkan jiwa sesiapa juga menonton mereka setiap hari. 

Golongan terlibat dilaporkan banyak berkerja disalon salon kecantikan atau kedai kedai gunting rambut berhawa dingin tanpa diketahui status agama mereka menurut sumber warga penduduk Sabah. 

Lelaki menyerupai wanita ini juga berani berjalan sendirian ditonton orang ramai hampir setiap hari malah tidak segan silu dengan lenggok gaya perjalanan mereka diperhatikan orang ramai walau berdepan lelaki dan wanita jelas penduduk negeri Sabah. 

Menurut penduduk negeri Sabah, jika golongan ini sakit adakah mereka ini boleh memilih memasuki ward wanita ?, selain dari itu memasuki tandas yang berpenjaga juga adakan golongan ini akan diarah memasuki tandas wanita berdasarkan status mereka menyerupai wanita soal mereka.

Apapun pendedahan ini sekadar renungan supaya setiap golongan seumpama akan ada keinsafan dalam menentukan kehidupan berlandaskan keredahaan Allah swt pada masa hadapan. 



Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan