Khamis, 15 Jun 2023

MAJIKAN PERLU MELATIH PEKERJA BERETIKA 
(Gambar Dalam Siaran Sekadar Hiasan)

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Semua pekerja yang sentiasa berhadapan dengan orang awam perlu diberi latihan disiplin dan etika agar tidak berlaku kasar dengan orang awam yang kerap melintasi mereka setiap hari. 

Selain dari itu disiplin juga memastikan jika kakitangan berlaku kesalahan terhadap orang awam hendaklah pantas memohon maaf supaya orang awam tidak tersinggung dengan kekasaran pekerja mereka.

Ini didedahkan orang awam berikutan ada pekerja dengan syarikat swasta dalam beberapa tempat dinegeri ini enggan memohon maaf jika terlanggar dengan orang awam  semasa mereka berjalan dilaluan orang ramai. 

Sehubungan dengan kejadian yang dilaporkan dalam negeri Sabah sebilangan majikan yang memiliki pekerja kurang bersopan dengan orang awam perlu memberi latihan penuh sehingga mereka bersopan santun dan menghormati orang awam yang lalu lalang disekitar tempat pekerjaan mereka. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini  Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan