Khamis, 29 Jun 2023

HAYATI HARI KORBAN SEBENAR 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Borneo. Setiap tahun akan tiba Hari Raya Korban masing masing umat Islam yang berkemampuan pasti akan mengorbankan Lembu atau Kerbau sebagai syariat umat Islam yang bertakwa agama mereka.  


Menurut beberapa umat Islam yang ditemui, banyak cara bagi mereka melaksanakan pengorbanan mengikut ajaran agama Islam jika benar benar menghayatinya penuh ketakwaan.

Sambutan Hari Raya Korban 29 Jun 2023 sangat menguji warga yang mengandungi pelbagai jenis penyakit jika tidak memiliki hati yang gigih menahan diri dari memakan daging korban demi kesihatan diri mereka yang berpenyakit kronik. 

Dalam konteks sambutan hari raya aidiladha, sesiapapun umat Islam yang mampu boleh mengorbankan Kerbau atau Lembu, namun jangan sampai lupa orang susah disekeliling mereka terus terbiar sedangkan orang yang mampu tidak langsung mengingati mereka disekeliling.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan