Khamis, 8 Jun 2023

PENGADIL KONTROVESI  BOLA SEPAK 

Oleh. Huzera Ben

Perlawanan Harimau Malaysia dengan Vetnam semalam mengundang pelbagai persoalan dari pemain dan penyokong Malaysia berikutan pemain Malaysia dibuang padang. 

Walaupun corak kedua dua pasukan hampir seimbang namun ramai yang kurang berpuas hati pada segala tindakan dan keputusan pengadil perlawanan sepa
njang permainan berlangsung ujar mereka.

Pengadil perlawanan berkenaan dilaporkan kurang memuaskan terhadap pemain serta penyokong negara Malaysia sehingga salah seorang pemain Malaysia yang memberi teguran mutu pengadilan nya cara baik diperintah keluar padang dengan layangan Kad Merah.

Anehnya jika pemain Malaysia dikasari sehingga bergolek diatas padang kadang diteruskan permainan dan kadangkala hanya diberi tendangan percuma sahaja ujar penyokong Malaysia. 

Dalam konteks ini mutu pengadilan bola sepak Asian perlu menyiasat segala pengadilan sepanjang perlawanan Bola Sepak Malaysia dan Vetnam pada 8 June 2023 supaya memuaskan hatk kepada kedua dua pihak demi kebaikan bersama.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan