Sabtu, 17 Jun 2023

Berita Ringkas 

ADA LAGI PENGGUNA DAPOR KAYU API DINI HARI 

Oleh. Norsham Haji Tukirin

Mengimbau dalam zaman tahun 2023 masa kini dilaporkan masih lagi ada yang mengekalkan dapor kayu diperingkat luar bandar tanpa diketahui warga penghuni kota.

Ada juga warga desa yang sudah berpindah ke Kota mengubah corak pekerjaan serta kehidupan sudah tidak ambil nostalgia kehidupan dari desa dahulu.

Tidak hairan lah bila ditanya golongan terlibat hanya berkata dah lupa guna dapor kayu api yang sangat menyusahkan kehidupan dizaman masa kini ujar mereka.

Apapun Dapur Kayu yang masih digunakan sebilangan warga desa masa kini memiliki keunikan dan khasiat tersendiri bagi pengamalnya sebagai tempat masakan hidangan keluarga.



 MAKANAN HARGA EMAS

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Setiap kenaikan harga makanan jangan sesekali salahkan kerajaan sebaliknya cuba tanya golongan peniaga yang suka mengaut keuntungan berganda berbanding modal yang dikeluarkan. 

Kru Media Terkini Malaysia yang meninjau harga makanan diseluruh negara mendapati peniaga didalam laman sosial kerap menjual harga makanan mereka berkali ganda tanpa menghiraukan orang miskin.

Rakyat Malaysia termasuklah Sarawak dan Sabah perlu bersatu memboikot peniaga yang sesuka hati menjual makanan harga tertinggi demi memberi peringatan agar golongan terlibat belajar makna RIBA didalam perniagaan golongan beragama Islam.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


Tiada ulasan:

Catat Ulasan