Ahad, 25 Jun 2023

Berita Ringkas

Oleh. Basron Kirwan 

MENGAPA MASIH BANYAK JALAN DHAIF ? 

Kuala Lumpur. Penduduk luar bandar Sabah masih banyak tidak memiliki jalan raya malahan ada yang mempunyai jalan raya sekalipun sangat dhaif yang hanya diperbaiki penduduk kampung sendiri.

Majoriti warga kampung yang berjaya dihubungi mendakwa,  alasan pemimpin  kerajaan sekitar kawasan mereka melaporkan tidak ada peruntukan kewangan bagi membina atau memperbaiki jalan yang diperlukan rakyat setempat.

Ini menjadi persoalan penduduk setempat adakah setiap 5 tahun pemimpin kerajaan negeri tidak ada peruntukan bagi mengutamakan keperluan rakyat mendesak, selain dari itu mengapa sejak tahun 1963 sampai hari ini masih ada rumah rakyat kampung luar bandar Sabah tidak dibantu membina jalan raya khususnya warga miskin ungkap mereka.

Sehubungan dengan ini penduduk luar bandar Sabah menggesa kerajaan Persekutuan pimpinan Datuk Seri Dr. Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia, mengarahkan Kementerian Kerjaraya Malaysia turun padang meninjau perkampungan luar bandar agar penduduk yang masih mereda hutan jalan kaki diberi jalan raya.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan