Isnin, 5 Jun 2023

MAHU BERMUSUH SEPANJANG HAYAT 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Sengketa lebih 7 tahun satu keluarga anak cucu memusuhi keluarga mereka yang lain tanpa alasan yang munasabah, malah keluarga terlibat  sanggup memusuhi keluarga kandung sendiri umpama hilang pedoman hidup tanpa mendengar nasihat semua yang berjawatan didalam kampung terlibat. 

Aneh keluarga terlibat mengaku Islam namun tidak takut  pula dengan hukum sanggup memutuskan hubungan  kekeluargaan pada saudara kandung serta memusuhi pemimpin kampung yang dilantik kerajaan negeri.

Pelbagai langkah mereka lakukan bagi bermusuhan keluarga dan pemimpin kampung seperti membakar kayu terbuka dekat rumah orang kampung dengan bau tidak tertahan. 

Semua jiran tetangga kampung  yang terkesan dengan asap berbau busuk terlibat  keciwa dan memboikot keluarga golongan terlibat demi memberi pengajaran agar keluarga golongan terlibat mematuhi peradaban dalam perkampungan yang diluluskan oleh kerajaan negeri Sabah.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan