Sabtu, 18 Mac 2023

UMNO SABAH MASIH TUMPUAN 

Oleh. Jopis Anak Lagau

Parti UMNO masih rebutan dikalangan AJK bahagian khususnya pada pemilihan pada 2023 hingga 2026 kelak namun sukar dijangka adakah para calon yang merebut jawatan ini mampu meraih undi seluruh rakyat dalam dua puluh lima kawasan parlimen dinegeri Sabah.

Perebutan sebilangan besar jawatankuasa bahagian UMNO khususnya negeri Sabah membuktikan parti tersebut masih ramai pengikut diperingkat cawangan namun tidak dapat dipastikan mengapa ramai calon tewas dalam parlimen pru ke 15 lepas.

Satu kajian yang harus dilakukan UMNO Sabah ialah bagaimana hubungan kepimpinan cawangan dengan seluruh rakyat jelata dalam kawasan tanggongjawab yang diamanahkan pada mereka bagi mengajak satu perjuangan bersama.

Sebilangan rakyat menjelaskan ada pemimpin cawangan yang jumpa sesama orang kampung langsung tidak bertegur sapa sehingga rakyat jelata bosan melihat kepimpinan seumpama tanpa bertukar ganti jelas mereka yang ditemui.

Sehubungan dengan paparan ini, semua jentera kepimpinan UMNO diperingkat cawangan perlu dipantau kepimpinan bahagian, negeri dan pusat amnya sepanjang tahun agar tidak mengeciwakan seluruh rakyat jelata yang berdaftar sebagai pemilih di Sabah dan Malaysia amnya.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan