Ahad, 26 Mac 2023

PATI GUNA IC ORANG LAIN 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Tindakan berani kumpulan dalang memberi IC KAD PINJAM terhadap pendatang asing tanpa izin terkandas berikutan penguatkuasaan ketat SPRM, JPN dilapangan terbang KLIA 2 semalam. PATI terlibat dilaporkan berasal dari Tawau  rakyat Fhilipina dibawa masuk menyusup sehingga ke KLIA menggunakan wang sogokan agar tidak diperiksa pegawai bertugas masa ketibaan. 

 Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah demikian juga perbuatan dalang tersebut akhirnya tertangkap juga, namun majoriti rakyat Malaysia khususnya di Sabah meminta SPRM lebih tegas mengkaji pemilikan Kad Pengenalan di Sabah berikutan ada yang tidak boleh bercakap Melayu namun Kad Pengenalan mereka sama dengan orang Malaysia jelas mereka.

Siasatan terperinci pemilikan Kad Pengenalan sebilangan rakyat Fhilipina yang dilaporkan senang mendapat Kad Pengenalan di Sabah wajar dijalankan secara berterusan supaya tidak ada yang terus menyalahgunakan Kad Pengenalan rakyat Malaysia terhadap Pendatang Asing Tanpa Izin seperti yang tertangkap di KLIA semalam. 

Semua penduduk asli Sabah perlu berkerjasama memberi kerjasama melapor kepada SPRM jika ada keraguan PATI memegang Kad Pengenalan Malaysia walau dimana juga bersembunyi dinegeri Sabah.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar  ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan