Ahad, 26 Mac 2023

MUSIM RAMADHAN CARI DUIT 

Sejak puasa pertama lagi ditahun 2023 pelbagai jualan dikalangan  penganut agama Islam dengan kadar harga yang boleh tahan bagi berpendapatan rendah. 

Sepotong bambu ini dilaporkan dijual dengan harga RM15 masakan campuran ayam tidak pasti berapa banyak ujar pembaca Media Terkini Malaysia di Sabah. 

Banyak pendapatan dimusim puasa dan dipercayai sehingga kepada hari raya aidilfitri akan datang, jualan akan terus berjalan mengikut tempahan orang ramai yang berbeza beza selera namun bagi orang yang hidup susah mungkin sukar berbelanja lebih. 

Apapun berbelanja sepanjang Ramadhan ini memerlukan kehidupan berjimat cermat dan bukan berbelanja lebih apa tak lagi mereka yang gemar mengaut keuntungan, banyak yang suka mengaut keuntungan berlebihan dalam apa juga urusniaga mereka walaupun majoriti pelanggan hanya berpendapatan kecil setiap bulan.

Dalam konteks ini, seluruh rakyat Malsysia di Sabah menurunkan kadar harga jualan mereka seimbang dengan kadar modal yang dipergunakan serta membantu orang yang miskin tegar dalam jangkamasa panjang. Oleh Jusupi Anak Kurdi






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar iini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan