Jumaat, 17 Mac 2023

Berita Ringkas 

LAGAK HENDAK TERKAM ORANG 

Oleh. Koijul Hairol

Melihat tingkah laku sebilangan orang asing yang berada dinegeri Sabah mereka bagai buka dada mahu menggegarkan penduduk asli Sabah terutama mereka yang bukan bekerja dengan kerajaan masa kini. 

Ini didedahkan oleh beberapa bekas Tentera Malaysia yang cuba dilanggar oleh warga asing dalam perjalanan sekitar Kota Kinabalu entah apa motif mereka berkelakuan sedemikian walaupun orang tidak bersalah.

Isu seumpama dilaporkan bukan perkara baharu malah sudah berulang beberapa kali sejak sekian lama perilaku sebilangan orang asing didalam negeri Sabah, golongan terlibat hanya menyasarkan bukan pekerja dalam kerajaan seperti yang berjalan jalan dibandar atau pekan pekan terpencil sebagai sasaran mereka setiap hari. 

Sikap seumpama perlu disedari  semua orang asli Sabahan agar tidak menjadi sasaran warga asing yang mempamerkan belang ego dinegara orang sampai tidak sedar mereka hanya mencari makan dirantau negara orang jelas mereka.

Semua orang asli Sabahan perlu bersatu agar tidak menjadi keegoan sebilangan warga asing dalam Sabahan yang melakukan pekerjaan namun masih lagi tunjuk belang pada orang tempatan dinegeri ini jelas penduduk asli Sabahan hari ini.






Ringkasan Berita 

Lihat lah pemandu Bus Mini Memuat lebih 14 penumpang didalam Bus Mini mereka sehingga mengundang kemarahan orang asal negeri Sabah.

Siapapun tidak ada yang berani menegur perbuatan mereka walaupun sangat jelas kesalahan mereka namun tidak banyak yang melakukan teguran rasmi pada mereka.

Hanya kesabaran  sahaja yang dipamerkan oleh sebilangan penduduk asli Sabahan dalam mendepani perilaku sebilangan pemandu bus mini yang dilaporkan terlalu degil dalam pemanduan harian mereka. 









Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan