Ahad, 19 Mac 2023

Berita Ringkas 

AWAS ADA PATI GENG LANGGAR  ? 

Sabah. Penduduk negeri ini mendedahkan terdapat kumpulan kecil dipercayai PATI menjadi geng langgar pejalan kaki bagi tujuan mencopet sejak awal March 2023.

Geng tersebut sekitar 4 orang satu kumpulan bagi mencari sasaran warga emas yang mempunyi kewangan jika berjalan sendirian ditempat sunyi.

Kes ini terbongkar berikutan geng terlibat tersilap pilih orang warga emas bekas tentera sampai geng langgar terlibat bertempiaran lari sebaik rakan mereka yang melanggar tumbang oleh bekas tentera berkenaan ujar penduduk tulen Sabah.

Geng langgar berkenaan lesap sekelip mata manakala yang seorang tumbang memohon ampun maaf kepada bekas tentera terlibat dan berjanji tidak akan melakukan perbuatan seumpama.

Sehubungan dengan pendedahan ini, semua pelancong didalam dan luar negara perlu berwaspada setiap masa berada dinegeri ini agar tidak terpengaruh dengan perilaku warga asing yang baik dimulut tapi hati bercabang cabang ujar mereka..





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan