Selasa, 28 Mac 2023

SECEBIS NOTA 

Rakyat, Negeri dan Orang Parti Politik selangkah bersama jika mahu kekuatan dan kekuasaan, namun masa kini terlalu jauh berbeza apabila orang politik sekadar memilih rakyat tertentu sahaja yang mereka dekati sepanjang tahun.

Ada orang parti politik juga banyak memberi janji berjumpa rakyat jelata namun berbulan bertahun masih tidak ditunai membuat rakyat menghukum mereka dan tewas didalam pilihan raya, ini lah yang berlaku didalam 73 kerusi Dun Sabah  orang veteran dalam parti politik boleh tewas dengan orang muda serta calun baru mahupun calon import lapor rakyat Sabah.

Kru Terjah Media Malaysia menjejaki golongan orang parti politik  dalam setiap Dun Sabah namun ada juga yang enggan bertemu serta tidak langsung melihat kunjungan kami, tidak hairan lah ada orang parti politik bercakap tidak kenal dengan Media Terkini walaupun telah memulakan operasi sejak 1997 dahulu orang terbabit terus ego.

Sebagai orang  parti politik pelbagai arah sokongan rakyat memilih untuk mereka undi bergantung kepada keprihatinan terhadap rakyat, namun bagi orang parti politik yang kerap membelakangkan warga desa bukan senang mereka memperolehi undi rakyat setiap kali pilihan raya ungkap penduduk yang ditemui.

Ahli parti politik disetiap Adun wajar memperbaiki khidmat mereka kepada semua rakyat Malaysia yang berdaftar sebagai pemilih agar mendapat undi terbanyak dalam setiap pilihan raya, sikap membelakang atau membohongi rakyat tidak lagi boleh digunapakai jika ahli parti terlibat enggan meninggalkan perangai lama mereka terang penduduk tempatan. Editor







Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan