Jumaat, 10 Mac 2023

PEMANDU BUS MINI PERLU SEKOLAHKAN

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Sebilangan pemandu bus mini golongan muda perlu disekolahkan dengan pelbagai perundangan dalam negeri Sabah berikutan mereka tidak mematuhi perundangan sedia ada dinegeri tersebut. 

Ini didedahkan oleh beberapa pembaca Media Terkini kawasan tersebut  bagi menjelaskan sikap orang muda memandu bus mini bagai tidak beradab mengganggu orang awam yang duduk diperhentian bus persekitaran kawasan bandaraya Kota Kinabalu tegas mereka.

Antara perbuatan sebilangan pemandu Bus Mini yang muda ialah, membunyikan hon kuat bus mini mereka, menekan minyak sehingga mengeluarkan asap berbau bus mini mereka didepan orang yang duduk sepanjang bus stop bandaraya Kota Kinabalu.

Semoga dengan pendedahan ini kerajaan Sabah dan semua pihak berkuasa tempatan sama sama turun padang bagi mengawal semua perbuatan pemandu bus mini terlibat sepanjang masa. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang










 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan