Selasa, 7 Mac 2023

MAKANAN SABAH MENGEJUTKAN 

Oleh. Norsham Tukirin

Sesiapa sahaja pelawat masuk kedai makan halal di Sabah pasti terlompat bila membayar dengan harga intan berlian, bayangkan anda pelancong luar negara sekali duduk makan soto urat hanya Meehon dan Urat mangkok kecil diminta sekali bayar RM9.50 sen tanpa campuran sayor.

Kejadian ini dikemukakan oleh penbaca Media Terkini Kota Kinabalu sebagai panduan orang ramai diseluruh dunia betapa makan diSabah harganya terlalu tinggi diluar jangkaan orang yang mengunjungi segenap kedai makan berkonsep makanan halal ujar mereka. 

Semua pelawat dan pengunjung kedai makan berkonsepkan halal harus berhati hati di Sabah terutama Kota Kinabalu dengan harga makanan diatas harga RM9.50 untuk seorang jelas pembaca Media Terkini Borneo.

Menurut sumber tinjauan penulis tamu Media Terkini Borneo, bukan muda berhubung dengan pemilik kedai makan di Kota Kinabalu dimana semua dalam kedai yang ditemui hanya mendakwa sebagai pekerja sahaja dan tidak boleh menjawab soalan akbar akui mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan