Rabu, 22 Februari 2023

WANITA UMPAMA MUSAFIR DI KOTA KINABALU 

Oleh. Jaitos Dumiri 

Apakah ungkapan kata jika wanita muda ini sanggup tidor dibangku jalan dalam kawasan Kota Kinabalu disiang hari?.

Persoalan ini menimbulkan keraguan orang ramai mengapa wanita berkenaan terdampar dibangku jalan berkenaan sehingga tidak menghiraukan orang lalu lalang dikawasan tersebut.

Sehubungan dengan pendedahan ini semua pihak perlu melakukan pemantauan terhadap kes tersebut agar tidak berterusan dalam jangkamasa panjang. 



 WANITA ASING TERSILAP LANGKAH 

Oleh. Basron Kirwan

Rombongan kru Media Terkini Harian Malaysia yang melawat beberapa kawasan di Sabah  baru baru ini terkejut diatas keberanian wanita dipercayai orang asing cuba melanggar rombongan kami.

Mujurlah terdapat kru kami pesara Angkatan Tentera Malaysia yang menyelamat keadaan rombongan dari terus dilanggar kumpulan wanita berkenaan. 

Peringatan kepada semua pelancong ke Sabah supaya berhati hati dengan sebilangan wanita asing yang berani melanggar tanpa mengira lelaki atau wanita dilaporkan mencari hal agar boleh menuntut ganti rugi bila tersentuh dengan lelaki ujar orang asli Sabah. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Akbar Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan