Khamis, 2 Februari 2023

KUMPULAN BROKER PARTI MULA BERGERAK 

Oleh. Norsham Tukirin 

Sabah. Siapa menduga selepas pilihan raya sekalipun masih wujud gerakan BROKER PARTI POLITIK bergerak cuba merekrut orang ramai menjadi ahli sesebuah parti yang diambil alih oleh tokoh tokoh politik besar dan berpengaruh. 

Golongan rakyat yang tidak memahami konteks sepenuhnya perjuangan BROKER PARTI POLITIK akan terjun menjadi ahli  parti mereka yang sekadar diperalat untuk cari makan oleh BROKER berkenaan setiap masa.

Broker politik ini dilaporkan berkumpulan disetiap kawasan pilihan raya negeri dan parlimen amnya namun tidak ada langsung harapan rakyat yang menyertai mereka, malah broker parti politik ini juga langsung tidak mahu berkerjasama dengan akbar akbar berlesen berikutan bimbang tembelang mereka boleh terbongkar setiap masa.

Kru Media Terkini cuba mendekati broker politik Sabah namun golongan terlibat enggan menjawab panggilan bagi menemui mereka, mungkin kah andaian mereka berselindung dengan senerai ahli ahli baharu mereka mendapat sokongan padu didalam perjuangan.

Rakyat perlu berwaspada dengan BROKER PARTI POLITIK agar tidak menjadi alat mereka untuk cari makan dipelusuk negeri serta kepimpinan tertinggi parti didalam jangka panjang. 



Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan