Jumaat, 10 Februari 2023

INDUSTRI PENYIARAN MEDIA PERLU BERTANGGONGJAWAB 

Oleh. Helary Sukiono

Medan. Isu kebertanggongjawaban MEDIA PENYIARAN DAN PENGIKLANAN sangat penting sebagai rujukan dan bahan bacaan pelbagai lapisan masyarakat didalam mahupun luar negara, kebertanggongjawaban ini penting demi sama sama memperolehi manafaat kebaikan dalam membuat rujukan semua didalam industri penyiaran dan pengiklanan tanpa sebarang keraguan seluruh pembaca dimana juga berada. 

Industri penyiaran merupakan syarikat yang berdaftar sebagai sebuah syarikat penyiaran dan pengiklanan yang berkeliber serta lebih dipercayai oleh pelbagai lapisan pembaca disegenap pelusuk antarabangsa.

Antara petikan kenyataan Joko Widodo Presiden Indonesia sebagai sokongan beliau keatas Media Massa terpercaya dekat sini agar memperolehi sokongan dari semua pembaca seluruh dunia dalam jangkamasa panjang katanya.

Industri penyiaran dan pengiklanan MEDIA MASSA adalah satu wadah perniagaan khususnya didalam bidang pengiklanan setiap hari, namun terdapat segelintir yang cuba memperalat industri berkenaan dengan menganggap semua urusan berkaitan adalah secara percuma.

Untuk rekod, industri penyiaran dan pengiklanan adalah merangkumi perniagaan serta sistem penyiaran berita berita bernas dan sahih antara dalam dan luar negara.

Adalah menjadi harapan seluruh warga dimana juga berada supaya memahami sistem perniagaan serta penyiaran serentak diseluruh dunia tanpa sebarang keraguan.  





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan