Khamis, 16 Februari 2023

JANDELA SEMASA 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Ramai orang asli negeri ini keciwa dengan sikap segelintir orang asing yang tidak menghormati BANDERA MALAYSIA dengan membiarkan bergantung cara tergolong sehingga ditonton ratusan orang setiap hari.

Orang asli Sabah mencadangkan jika mereka (orang asing) tidak suka sekalipun melihat Bandera Malaysia elok buka dan lipat untuk disimpan tanpa menyusahkan diri  mereka sendiri.

Seharusnya warga asing bersyukur mendapat peluang berkerja atau berniaga dengan menghornari bandera Malaysia serta memasang dengan sempurna tanpa  ditegur orang ramai.



DEGIL TIDAK PATUH AMARAN  
Oleh. Koijul Hairol

Depan mata notis amaran pihak berkuasa desa namun ada pihak degil sengaja tidak membaca amaran diberi.

Sampah botol mineral terus dibuang entah apa tersemat dijiwa mereka sampai tak fikir keindahan desa yang bersih.

Pandang baca dan fikir apa harus dibuat pada sampah botol mineral yang wajar dibuang ketong sampah yang disediakan. 



 MENGAPA IANYA TERJADI?

Oleh. Jasly Dollah 

Adakah trend ini amalan mengaut keuntungan atau ada sesuatu yang tersirat berselindung tanpa didedahkan kepada umum.

Ini lah IKLAN TAMPAL paling banyak dan laris bebas di Sabah tanpa sekatan malah menjadi ikutan semua peniaga kecil kecilan tanpa berganding bahu dengan akbar penyiaran  didalam dan luar negara. 

Berjalan diseluruh Sabah pasti IKLAN TAMPAL penuh dimerata tempat tanpa jemu mata memandang ujar warga Sabah yang ditemui.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan