Rabu, 22 Februari 2023

BENARKAH YANG MELOMPAT DISERTAI AHLI? 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Mampukah UMNO SABAH memperkasa sokongan rakyat diperingkat akar umbi sebaik adun mereka menyertai Parti Gagasan Rakyat Sabah?, ini lah persoalan yang disuarakan sebilangan penyokong  dan ahli UMNO dan BN diperingkat akar umbi  sebaik beberapa ADUN UMNO BN menyokong dan menyertai Parti Gagasan Rakyat Sabah baru lepas.

Kebanyakan ahli Umno dan BN menyifatkan tidak semua ahli dan penyokong diakar umbi meninggalkan BN UMNO melainkan beberapa pemimpin bahagian sahaja, dakwaan ramai lagi bakal menyusul menyertai Parti Gagasan Rakyat Sabah mungkin beberapa orang diperingkat bahagian namun belum ada muka diperingkat bahawan keluar UMNO. 

Ramai penyokong UMNO BN di Sabah meramalkan bukan muda mencontohi Sarawak bumi kenyalang dalam menyusun gerak kerja yang memberi daya saing keselamatan serta kemajuan warga seperti di Sabah selagi kemaufakatan penduduk berbilang bangsa dan agama akan terus bersama UMNO BN tegas mereka. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan