Selasa, 21 Februari 2023

LUMRAH NIAGA TAK MENENTU 

Pau ini berharga RM1.80 sebiji disekitar kampung kampung terpencil entah bagaimana kais pagi makan pagi kais petang makan petang. 

Jika berada ditengah kota mungkin harga RM2.00 atau RM2.80 tidak terasa sangat namun orang desa menganggap nilai tersebut cukup tinggai jelas warga desa yang dihubungi. 

Hanya bersabar dan bertahan sahaja mampu mengawal perbelanjaan didalam kegawatan ekonomi masa kini jelas warga desa yang ditemui.

KISAH BENAR DIKOTA KINABALU 

Oleh. Koijul Hairol

Dalam lawatan singkat penulis dari bumi Kenyalang ke Kota Kinabalu minggu lalu  hampir sahaja tumbang dilanggar dari belakang seorang wanita akibat berjalan laju tanpa memandang kehadapan. 

Akibat kemalangan tersebut wanita berkenaan tersipu segan memandangkan beliau tidak mampu menjatuhkan penulis walaupun tersembam ke pinggang belakang penulis.

Semoga dengan pendedahan ini menjadi pengajaran semua wanita supaya sentiasa berwaspada dengan perlahan langkah dikhalayak ramai demi mengelak terlanggar orang dihadapan mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan