Ahad, 12 Februari 2023

PAPARAN PANTAS 

Oleh. Williem Anak Lagau 

SEDIH MELIHAT CARA MELETAK MAKANAN 

Kuala Lumpur. Warga Borneo sedih dan keciwa melihat peniaga sesuka hati meletak makanan mereka ditempat yang tidak sesuai keluh mereka hari ini.

Bayangkan daging ayam pekerja kedai hanya meletak ditepi tong sampah belakang kedai tanpa alas,

demikian juga kueh mueh dijual terbuka tanpa tudung penutup setiap hari ditonton ratusan orang tanpa penjual rasa serba salah. 

Kata orang yang melaporkan kejadian seumpama bayangkan penjual daging ayam dan kueh mueh tidak sempurna ini dihulur makanan serupa bagaimana perasaan mereka ?, mengapa peniaga dan penjual terlalu cuai dalam menjaga makanan daging ayam dan kueh mueh setiap hari tanpa mengutamakan kebersihan demi kesihatan pelanggan mereka tegas penduduk borneo yang menghubungi Media Terkini.

Sehubungan dengan paparan ini, setiap pembeli makanan daging ayam mahupun kueh mueh berwaspada dengan kebersihan permakanan tersebut, daging ayam ditepi tong sampah diluar bangunan kedai wajar diboikot bersama sama kueh mueh tidak bertudung juga jangan sesekali melanggani mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan