Selasa, 28 Februari 2023

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

KEPAKARAN PENUH TELITI 

Membuat TAPAI MANIS yang tidak memabuk pada pengguna perlu kepakaran dan penelitian dengan rapi. 

Golongan pembuat juga kena mahir dalam pra campuran agar tidak berubah dan boleh memabuk setiap pengguna dalam apa juga keadaan, apa tak lagi mereka yang berpenyakit kronik sudah pasti banyak pantang larang pemakanan mereka setiap masa demi penjagaan kesihatan diri.

Inilah gambar paparan TAPAI MANIS dan tidak memabuk pada setiap penggunanya setiap hari menurut rumusan pembuatnya hari ini.



 ISU BANJIR TIDAK ADA SUDAHNYA 

Oleh. Gifkir Aming 

Setiap musim tengkujuh tidak ada kesudahan nya pasti menenggelamkan Jalan Raya serta beberapa perkampungan tanah rendah tanpa ada sebarang penyelasaian nya sejak tahun 1957 dahulu.

Dimanakah kesedaran bersama antara pihak berkuasa dan rakyat jelata ditanah rendah bagi menyelesaikan isu tersebut agar terhindar dari musibah banjir musim tengkujuh. 

Bayangkan lah isu banjir mula mengganggu masyarakat sejak tahun 1957 lagi tanpa ada henti serangan nya sehingga kehari ini terutama perkampungan tanah rendah, ramai yang ditemui diseluruh negara tidak mampu memberi penjelasan sampai bilakah perkampungan tanah rendah terhindar dari banjir sama juga dengan saliran sungai yang melimpah dijalan raya tiada nokthanya.

Semoga dengan paparan ini mampu memberi ilham semua pihak agar mencari jalan penyelesayan yang terbaik dari masa kesemasa.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarang 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan