Rabu, 8 Februari 2023

JANDELA SEMASA 

Oleh. Jaitos Dumiri

Kota Kinabalu. Jangan terburu hati memberi wang sedekah kepada setiap peminta sedekah jalanan yang didalangi orang tertentu bagi mengaut untung besar dari golongan orang yang didakwa PATI.

Golongan terlibat dilaporkan dihantar dengan kenderaan mewah taburan seluruh bandaraya Kota Kinabalu bagi meminta wang sepanjang hari tanpa henti namun ditukar tempat setiap hari oleh agent yang menjaga mereka. 

Ini didedahkan oleh orang Sabah sebagai peringatan para pelancong dari luar negeri mahupun luar negara yang melawat Sabah setiap tahun terutama mereka yang belum mengeni golongan geng penjaga peminta sedekah tepi jalan bertukar tukar setiap hari ujar warga Sabah. 

Semua pihak perlu berwaspada denga isu peminta sedekah ini yang dilaporkan berasal dari negara jiran dan digelar warga mereka tidak bernegara, kutipan derma orang ramai kepada peminta sedekah ini dilaporkan ratusan ringgit seorang dan jika taburan 50 orang satu kawasan Sinsuran KK berapa banyak dikumpul jika lebih 200 orang sehari jelas orang asli Sabahan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Pengarag


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan