Khamis, 23 Februari 2023

HATI  HATI WANITA SAMSENG 

Oleh. Norafzah Dollah 

Sabah. Semua pelancong dari luar negeri perlu berhati hati dengan kewujudan beberapa kumpulan wanita yang berlagak SAMSENG melanggar orang didepan mereka dan meminta WANG jika mangsa dilanggar berhenti menoleh pada mereka.

Mangsa juga akan memanggil rakan lelaki mereka bagi mengurus masaalah mereka sehingga yang dilanggar sanggup membayar wang pada wanita berkenaan.

Kes ini seringkali berlaku dilorong lorong sempit dan tersembunyi bagi menghindari dari penglihatan orang ramai khususnya pihak berkuasa tempatan jelas orang ramai yang ditemui.

Isu ini perlu perhatian sirius pihak berkuasa tempatan sebelum menjadi lebih ramai mangsa disamping kumpulan pelaku bertambah ramai dipelusuk negeri Sabah tegas mereka.

Menurut sumber orang ramai yang ditemui dekat sini, kebanyakan pelaku kes seumpama adalah mereka yang berstatus meragukan kerakyatan  didalam negara Malaysia namun terus dilindungi kaum mereka yang berkerja secara sah didalam Sabah.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita,  memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan