Rabu, 15 Februari 2023

ADAKAH LESEN MOTORSIKAL SESUKA HATI? 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Benarkah Lesen Pemandu Motorsikal  dalam negeri ini bebas memandu sesuka hati walaupun terpaksa meredah laluan pejalan kaki yang sentiasa bertembung dengan para pejalan kaki setiap hari. 

Jika semua laluan pejalan kaki dipelusuk daerah dalam Sabah digunakan oleh semua pemandu MOTORSIKAL adakah pejalan kaki ini terbang diudara tanpa laluan utama mereka menuju keperhentian pengangkutan awam jelas mereka yang ditemui hari ini.

Kebanyakan pemandu MOTORSIKAL yang merampas laluan pejalan kaki berlagak sombong disamping menganggap laluan tersebut adalah hak milik mereka tanpa menghiraukan para pejalan kaki ujar orang ramai. 

Dalam kemelut tersebut orang ramai yang menjemput KRU MEDIA TERKINI melakukan pemantauan beberapa laluan pejalan kaki terperanjat ada pemandu MOTORSIKAL berlagak mengherdik KETEPI MAHU LALU......bagai tidak menghirau kehadiran kru Media Terkini didepan mata mereka.

Adalah menjadi harapan seluruh pajalan kaki agar pihak berkuasa perlesenan MOTORSIKAL memperketatkan perundangan agar mereka tidak sesuka hati melanggar semua lorong laluan pejalan kaki lapor orang ramai.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat turun berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Kuala Lumpur. Editor 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan